"" رونق تولید ""
صفحه اصليIآرشيو اخبارIتماس با ماIارتباط با ما Iمزایده و مناقصهIEnglishIالعربیه

عناوین مهم

مرتبط



ورود اعضاء
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
[عضویت]

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 581
 بازدید امروز : 1713
 کل بازدید : 12246109
 بازدیدکنندگان آنلاين : 7
 زمان بازدید : 0/2187

خبر خوان

اخبار
ICT in TVET
تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش فنی و حرفه ای

 منبع :

 نويسنده : اصغر فیضی، روح الله منصورکیایی و مهدیه مهرور    ایمیل :

 نوشته شده در تاريخ : 1398/03/01   ( آخرين ويرايش : 1398/03/01 )

 

 

    توسعه سریع فناوری اطلاعات ابعاد مختلف زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است. این تأثیر در نظام‌های آموزشی موجب ظهور یادگیری الکترونیکی شده است. دورنمای آینده آموزش نشان می دهد که برای سازگاری با تغییرات باید به ایجاد نمونه های اولیه، روش ها و ابزارهای جدید آموزشی و ترسیم نقشه زیست بوم آموزش در آینده  توجه نمود تا سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای دنیای جدید آموزش، آماده شود.

به دلیل ماهیت ساختاری و انعطاف پذیری آموزش های فنی و حرفه ای و اهمیت روزافزون این گونه آموزش ها با رویکرد آموزش مادام العمر و تاثیر بی بدیل آن در ایجاد زمینه اشتغال شهروندان و ارتقاء بهره وری در اقتصاد  کشور، این آمادگی واجد مولفه هایی می باشد.

ایجاد و توسعه دوره های آموزشی مهارتی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات و با بهره‌گيري از ابزارها و روش‌هاي نوين، با هدف توسعه دامنه و گسترش شمول آموزش، ارتقا كيفيت آموزش، دسترسی مناسب و آسان و کاهش هزینه های آموزشی، در راستای توسعه پایدار و آموزش سبز، از جمله این مولفه ها است.

با توجه به مأموریت‌های مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و پراکندگی جامعه هدف این مرکز، به‌منظور استفاده حداکثری جامعه هدف از خدمات مرکز، بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی به‌ویژه آموزش‌های الکترونیکی امری ضروری به نظر می‌رسد.

  • تحول در شیوه های آموزش فنی و حرفه ای و دوره‌هاي مهارتی با افزایش خلاقیت و نوآوری و تنوع در آموزش های مهارتی و ارائه دوره‌هاي الكترونيكي تعاملی و ترکیبی بر اساس مدل های به روز و مطابق با استانداردها و رویه های بین المللی
  • انجام بخشي از رسالت سازمان در ترویج فرهنگ مهارت آموزی و به روز رسانی و تربيت نيروي انساني ماهر کشور
  • استفاده گسترده از آموزش در فضای مجازی با توجه به نيازهاي جامعه، ‌صنعت و سازمان‌ها به آموزش با کیفیت بالا، منعطف و در دسترس و در پاسخ به تغییرات در حال وقوع
  • افزايش و گسترش كمي و كيفي دسترسي به آموزش های مهارتی مادام العمر و فارغ از زمان و مکان
  • همكاري با موسسات آموزشی معتبر خارجي در به روز رسانی فناوری های آموزشی، محتوای آموزشی و مهارتهای مورد نیاز روز
  • ارائه مدل آموزش مهارتی سازمان با استانداردهاي مربوطه در تدوين، ‌توليد، ‌ارائه و ارزيابي آموزش نوين
  • فرهنگ‌سازی وارتقاء مهارت مربیان، کارکنان و کارآموزان
  • ارتقاء آموزش های تئوری و عملی دوره های آموزشی مراکز دولتی و غیر دولتی
  • ارائه شیوه های ابتکاری در بهبود آموزش و ارائه آموزش های مهارتی
  • بحث در مورد روش ها، درس ها از تجربه و نتایج استفاده از فناوری در آموزش
  • بالا بردن آگاهی در مورد فناوری ارتباطات- مهارتها - آموزش مهارتی که منجر به یک راه حل یادگیری یکپارچه است

ICT  در آموزش مهارتی کمک می کنند:

رهبری یادگیری الکترونیکی

یادگیری، تدریس، ارزیابی و گزارشگری

فرصت ها و تمایز یادگیری و ارزیابی آن

یادگیری حرفه ای ICT

مکان ها و فضاهای یادگیری

یادگیری خودگردان

جوامع یادگیرنده

 

راهبردهای هشت گانه توسعه آموزش های مجازی

با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های سازمان، تحلیل وضعیت داخلی و شرایط پیرامونی، و با در نظر داشتن سیاست ها و جهت گیری های بالا دستی، راهبردهای اصلی توسعه آموزش های مجازی در کشور در قالب 7 راهبرد زیر بنایی و یک راهبرد باز (تازگی و نوآوری) به عنوان منبع انرژی جدید تعیین و پیشنهاد می گردد.

 

 

 


پیوندها

 

 

 

 

 

آموزش انگلیسی

گیم آموزش زبان انگلیسی

مربوط به سایت کمبریج

 


جستجو
جستجوی پیشرفته   جستجوی وب

اوقات شرعی
© tvto-itc.ir . All rights reserved.